Frakt



Fraktpolicy för Elvepro.se

På Elvepro.se strävar vi efter att göra din shoppingupplevelse så smidig och trygg som möjligt, från det ögonblick du lägger din beställning tills du har produkten i din hand. Vi samarbetar med PostNord för att säkerställa snabba och pålitliga leveranser av dina produkter inom hår och skönhet.


Fri Frakt på alla beställningar

Vi är glada att kunna erbjuda fri frakt på samtliga beställningar inom Sverige. Hos Elvepro.se behöver du aldrig oroa dig för dolda kostnader för leverans – det är alltid kostnadsfritt, oavsett ordervärde eller produktens storlek!


Våra leveransmetoder

Alla våra leveranser sker med PostNord, en av Sveriges ledande logistikpartners. Du får alltid en spårbar leverans, vilket innebär att du kan följa din försändelse från vårt lager hela vägen fram till dig.

  • Spårbart paket till ombud: Ditt paket skickas till närmaste PostNord-ombud. Du får en avisering via SMS eller e-post när paketet är klart att hämtas. Kom ihåg att ta med giltig legitimation och aviseringskoden när du hämtar ut ditt paket.

Leveranstid

Vi vet att du vill ha dina nya produkter snabbt! Därför har vi korta leveranstider:

  • Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar från det att din beställning har bekräftats.
  • Beställningar som läggs före kl. 12.00 på en arbetsdag skickas vanligtvis samma dag. Beställningar efter kl. 12.00 skickas nästkommande arbetsdag.
  • Under kampanjperioder, reor eller vid oväntade händelser kan leveranstiden vara något längre. Vi informerar dig då om detta på vår hemsida.

Leveransavisering och spårning

När din beställning har skickats från vårt lager får du en leveransbekräftelse via e-post. Denna e-post innehåller ett spårningsnummer och en länk så att du enkelt kan följa din försändelse på PostNords hemsida. Du kommer också att få aviseringar från PostNord via SMS eller e-post när ditt paket är på väg och när det finns att hämta.


Oavhämtade paket

Det är viktigt att du hämtar ut ditt paket inom den tid som anges av PostNord (vanligtvis 7 dagar). För paket som inte hämtas ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig för returfrakt, hanteringskostnader och eventuella avgifter för retur till oss. En avgift på 250 SEK kommer att tas ut för att täcka våra kostnader för administration och frakt.


Transportskada

Skulle du upptäcka en skada på paketet eller varan vid mottagandet, är det viktigt att du anmäler detta direkt till PostNord vid mottagandet eller så snart som möjligt därefter. Ta alltid bilder på den skadade förpackningen och/eller varan. Kontakta oss därefter omedelbart via e-post på Info@elvepro.se med ditt ordernummer och den dokumentation du har, så hjälper vi dig vidare med ditt ärende.


Har du några frågor gällande din leverans, tveka inte att kontakta vår kundservice på Info@elvepro.se